Nissan Maxima (TEKNİK BİLGİ,SORUN,ÇÖZÜM VS)

(A32) (A33) Maxima modeli ile ilgili bölüm
Kullanıcı avatarı
c.canky
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 4
Kayıt: 15 Mar 2014, 22:14
Otomobil: Maxima
Meslek: öğrenci

Nissan Maxima (TEKNİK BİLGİ,SORUN,ÇÖZÜM VS)

Mesajgönderen c.canky » 15 Mar 2014, 22:27

öncelikle merhabalar,herkese keyifli hafta sonları dilerim..Konu FORUM DONANIM HABER'DE ve burada mevcuttur..sürekli günceldir.

İnternette sürekli araştırmam sonucu tatmin edici bir konu olmadığı , varolan yanlış kanıları yıkmak,bilgi alışverişi,aracı tanıtmak ve tanışma amacıyla bu konuyu başlatayım dedim..Çünkü bu araçları çok fazla bilen yok,tabi bilinmediği içinde motor vb aksamları kimse elleyemiyor..Hem bu araca sahip olduğumuz günden yana araca yaptıklarımız için önerileri hemde yapmanız gerekenleri elimden geldiğince aktaracağım..Tabi diğer üyelerimizinde yazdıkları yorumları konuya ekleyip sorunu olanları çözülmesine yardımcı olacaktır diye düşünüyorum..Ülkemizde a32 ve a33 modelleri ağırlıkta olduğundan bu modellere daha ağırlık veriyorum.

İlk önce şöyle bir video ile başlayalım ;

http://www.youtube.com/watch?v=9lCQKn2Ptmg

Tarihinden;

Nissan Japon pazarı için Ağustos 1994 yılında A32 serisi Cefiro girmiştir(diğer adıyla maxima)..Nissan daha büyük bir prim yaratmak adına spor sedandan yönünü cefiro'ya çevirmiştir.A32 modeli sadece japonya iç pazarı için cefiro modeli adı altında üretildi.Japonya bu araçları ihraç etmeye başlayınca avrupaya "A32 Maxima QX" modeli adı altında göndermiştir..Bu özel serisi önden çekişli olması ve v6 motoruyla bir çok ödül almış ve amerika,tayvan,türkiye vb bir çok ülkede halen kullanılmaktadır.Ayrıca maxima'nın yanında Avrupa ve özellikle Abd ye aynı aracı biraz değiştirerek (2.5 motor ve 3.0 motor seçenekleriyle),İnfiniti I30 modeli altında piyasaya sürmüştür..Daha sonra 2000 ve 2003 yılları arasında yeni kasa A33 maximaları piyasaya sürmüştür.Aynı şekilde Türkiye vb ülkelere 2.0 litre ve Avrupa,Amerika,Avusturalya vb ülkere ise 3.0 litre motor seçenekleriyle piyasaya sunmuştur.


Eğer NİSSAN MAXİMA QX A32 (VQ20DE) in tüm teknik resim,aksam,elektronik devre ve sistemlerini arıyorsanız --------->

http://www.nissanburada.com/katsec.asp?s=59&mtip=23]Nissan Maxima a32 teknik resimleri

Nissan Maxima A33 TEKNİK RESİMLERİ İÇİN ;-----------------------> http://www.nissanburada.com/katsec.asp?s=31&mtip=5


Eğer performans probleminiz varsa (Manuel viteste) Buraya yaptığımız işlemleri yazıyorum..Bu yazdıklarım A32 modeli (1996-1999) modeller için geçerlidir..

Eğer aracınız çekmiyorsa,gaza ani tepki vermiyor ve lpg li ise ;(benzinli içinde olabilir)

1- Maximalarda gaz kelebeği temizliği ;

Bu diğer araçlard olduğu gibi önemli bir meseledir..Bu gaz kelebeği temizleyi 7-10 bin km arası yapmak gerekiyor..Gaz kelebeğini güzelce bir temizletin ve gaz kelebeğinde yaylar mevcut..Onları balata spreyi ve WD40 ile mutlaka temizleyiniz

2-Soketlerin Temizlenmesi

Debimetre,gaz kelebek sensörleri vb birçok sensörün soketi bulunmaktadır..Gördüğünüz soketleri açın ve içine wd40 veya balata spreyi sıkın..Daha sonra bez ile temizleyiniz..ve tırnakları kırmadan yerine takınız..Eğer soket çıkmıyorsa ilk önce soketin o tırnağına basınız ve ince bir tornavide ile açılan yerden yavaş yavaş ittirmeye çalışın..gene açılmıyor ise aynı işlemi soketin dışına wd40 sıktıktan sonra yapınız..Açılacaktır..Mutlaka diyeceksiniz neden böyle bir şey yapıyoruz..Çünkü yıllardan beri açılmamış olan soketler iletiminde yavaşlama olabilir ve soket içleri kirlenmiş olabilir..

3-Debimetre temizleme

Araçlarda genellikle atladığımız bir durum ise debimetre temizliğidir..Debimetreyi ayırmak için hava filtresini açınız e arkasında bulunan 4 adet cıvatayı sökün..Daha sonra diğer taraftan ayırınız..Debimetreyi elinize aldığınızda balata spreyi ile içindeki teli ve dışındaki süzgeçi iyice balata spreyi ile yıkayınız..daha sonra temiz bir bez ile temizleyin..ve tekrar yerine takınız..

4-Bobin soketlerinin ve buji kısmına gelen kısmın temizlenmesi

Bobin soketlerinde herhangi bir geçirmemezlik yaptığında araç düzgün çalışmaz ve yolda bazen kesiklik yapabilir..Bunun için ;

V6 2000 yazan ön gri kapağı allen yardımıyla söküp alınız..Daha sonra bobinin soketini çıkarıp wd 40 veya balata spreyi bile temizleyiniz..Sonra bobini yıldız tornavide ile 2 cıvatasını çıkartın ve bobini alın..Bobinin bujiye gelecek kısmını balata spreyi ile ve soketin girdiği kısmı balata spreyi veya wd40 ile sıkıp bez ile temizleyip yerien takınız..Aynı işlemi diğer bobin ve arkada bulunan bobinler içinde yapınız..Soketleri çıkartırken ve takarken dikkatli olunuz..


5-Yanlış lpg montajı.


İnternette çoğu araçta yanlış ayar ve montajdan dolayı araçlarda çekmemezlik oluyor..Lpg montajında enjektörler silindirlerin tam karşısında olmalıdır..Hem daha iyi performans hemde yakıt tasarrufu sağlayacaktır..

Resim

6-Hava filtresi ;

Hava filtresi araçta çok önemli bir etkendir..Biz bu olayı yaklaşık 5-6 ay önce farkettik..Normal filtre kabı yerine performans filtresi taktık..Hem yakıt düştü hemde performans arttı.

7-Carbon Clean

Zamanla araçta biriken kurumlar aracı çekmemesine neden olabiliyor..Bunun için düzgün bir yere karbon temizliği yaptırmanız iyi olacaktır.

Resim
Resim

8-Egzoz sprelleri ;

Bu da başımıza gelen bir olay..Aracın alt kısmında orta susturucudan sonra bir ara sprel bulunmakta..Bu sprel zamanla tıkanmış ve daralmış..aynı şekilde buda performansı etkilemektir..Arka egzozu ve orta spreli kontrol ettiriniz..(Orta sprel kontrolü için kamera gerekli bilginize)

9-Radyatör kapağı,radyatör durumu ve radyatör ile su deposu arasındaki küçük boru..
Maximalar'da radyatör kapak basınç değeri 0.9 bar'dır..Uygun basınç değerinde kapak kullanınız..
Radyatör tıkalı ise aynı şekilde hararet normalin üzerindedir ve çekmez..Bunu bir kontrol ettirin.
Radyatör ile su deposu arasında ince bir boru vardır..O boru o kadar önemliki performansı hissedilir derecede etkiliyor..bu boru devirdaim için önemlidir..bu boruyu çıkarın ve içine üfleyin..eğer depoda hareket yok ise tıkalıdır..Uzun bir tel ile açınız.

Resim

04.02.2014

10-DOĞRU BUJİ TERCİHİ

Araçlar bildiğiniz üzere ateşlemesi için bujiye ihtiyaçları vardır ve genellikle piyasada motora uygun orjinal buji kullanın derler..Araçların üzerindeki buji de tek tırnak oluyor..(Japonlarda)..Bir çok forumu , ustalar "tek tırnak,çift tırnak ,3 tırnak çok gereksiz bir şey farketmez" diyorlar..Aynı şekilde okuldaki hocalarım" aman kurcalamayın şöyle böyle"..Bana kalırsa araçta çok tırnaklı bujiler kullanılmalı..Çünkü ateşleme ne kadar eşit ve düzgün olursa o kadar performans artar ve yakıt düşer..Yıllardır babam ile birlikte bunları hep denedik , tek tırnak takınca araç kapanıyor , gaza geç tepki veriyor(çok tırnaklı bujiye göre), çok tırnaklı taktığımızda ise aracın çalışması,gidişi vs değişiyor..Maximalardada bu çok önemli bir etken..Aracı aldığımızda üzerinde bosch tek tırnak buji mevcuttu..Araç stop bile ediyordu..Üzerine ilk önce Ngk çift tırnak bujisini taktık..Birazdan aşağıda detayları vereceğim..Yaklaşık 22 bin km kullandık,performansı yeterli,yakıtı iyi ,egzozdan su atması güzel vs.. ve tekrar deneme amacıyla Ngk 3 tırnak bujiye yöneldik..Bugün kendi takımlarımız olduğu için değiştirdim ve çalıştırdım..Yola çıktık ve aracın daha sessiz olduğu , daha iyi performans gösterdiğini,rolentideki dalgalanmarın gittiğini iyice onaylamış olduk..Fakat buraya dikkat etmek gerekiyor..

Bana kalırsa planitium,electrode,iridyum vs buji almayın..NİKEL buji alınız..Nissan bir japon markası olduğundan kesinlikle ve kesinlikle NGK buji kullanınız.

Aracın üzerinden çıkan buji..Ngk çift tırnak modeli ise ; BKR6EK dir..22 bin km kullandık ve yukarıdada bahsettiğim gibi iyi bir buji...Aracın üzerine taktığımız bujiyide birazdan bahsedeceğim..

Resim

Aracın Üzerine bugün taktığımız buji..Ngk BKUR6ET-10 modelidir ve 3 tırnaklıdır..Tırnak aralığı 1.0 mm dir..Yukarıdaki bujinin 0.9 mm dir..Aralık ne kadar fazla olursa o kadar iyidir..Çok güzel bir buji,araçtaki rolenti dalgalanmaları gitti,çekiş arttı,araç sessizleşti..Bu bujiyi tercih edebilirsiniz,tavsiye ederim..

Resim

BUJİ KULLANICI YORUMLARI

1-kıllıoğlu nicki üyemizin incelemesi..

merhaba arkadaşlar hafta sonu uzun yol testi yaptım ve paylaşıyorum sizlerle ...

aracım normalde gittiğim gibi 120km hızla 100km de 10,5 lt lpg tüketiyordu buji değişiminden sonra bu hafta sonu aynı yol aynı hız 9,5lt tüketim değeri oldu yani %10 ....

şimdi bu değeri tl olarak hesaplarsak bizim burda litresi 2,8...yani tasarrufumuz 2,8tl ...

1000km de 28tl, 10.000km de 280tl yani hiçte önemli değil gibi görünüyor fakat aracımız için yatığımız her yatırım bize zaman içerisinde fazlasıyla geri dönüyor ...

ayrıca aracın gaz yemesi hassasiyeti gayet güzeldi ben tavsiye ediyorum tercih sizin....

saygılar.....


NGK SİTESİNDEN ALINTILADIĞIM BİR YAZI..BUJİNİN BAKIMI VE YANMA RENKLERİ ÜZERİNDE

"Motordan sökülmüş eski bujiler üzerinde, aşınma tablosuna bakılarak motorun iyi çalışıp çalışmadığı belirgin bir şekilde anlaşılabilir. İyi çalışan bir motordan sökülen bir buji "kurumuş" görünür – elektrotların etrafındaki kısımlar kuru, grimtırak görünür ve beyazdan sarıya ve kahverengiye çalan tonlamalara sahiptir. Elektrotlarda ve ayrıca izolatörün görünür çıkıntısında, genellikle önemli bir hasar işareti görünmez."


Bunun dışında bizim yaptıklarımız bunlar..Şu anda araç zamdan önceki fiyat ile uzun yolda 23 şehir içinde ise 25-26 kuruş yakmakta..Şuan inanın gaza dokunamıyoruz..Hem araç rahatladı hemde yakıt tüketimi düştü..Tabi aracınızdan memlunsanız bana kalırsa fazla kurcalamayın..

Umarım verdiğim bu bilgiler size yardımcı olur..Eğer bir probleminiz varsa buraya yazınız ki hem ben hemde diğer arkadaşlar sizlere elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağız..

Araç parçalarının sökümü(USA versiyon fakat yinede neredeyse aynı)
bu site iç aksamdan,motor parçalarına kadar kişilerin çektikleri fotoğrafların derlemesi mevcut..buradan yararlanabilirsiniz.

Maxima Parçaları sökümü(A32)

http://forums.maxima.org/4th-generation ... axima.html

Nissan Maxima El Kitapçığı

http://hisari.net/maxima%20qx.PDF

BİR BAŞKA İŞİNİZE YARACAK SERVİS KİTAPÇIKLARI..

Orijinalden alıntı: Hicorotti

[:D]
bu arabanın en büyük kötülüğü de bu sanırım... BAĞIMLILIK YAPIYOR!..
bazen soruyorum kendi kendime bu arabada gaz pedalının ilk 3cmlik alanından sonrasını niye koydular ki ;) genelde pek de ihtiyaç olmuyor.

teşekkürlerinize rica ederken ilginizi çekecek ve zor bulunacak bir kitap seti daha ekliyorum. güle güle kullanın.

http://hisari.net/maxima_servis.zip

En son c.canky tarafından 19 Mar 2014, 11:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Nissan Maxima (TEKNİK BİLGİ,SORUN,ÇÖZÜM VS)

Mesajgönderen FelixCrail » 15 Mar 2014, 23:59

bilgiler güzel ama öncelikle buraya bakmanı tavsiye ederim : viewtopic.php?f=5&t=1967

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
etap nissan
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 609
Kayıt: 25 Haz 2013, 23:35
Otomobil: Patrol
Meslek: otomotiv
Konum: ANTALYA

Re: Nissan Maxima (TEKNİK BİLGİ,SORUN,ÇÖZÜM VS)

Mesajgönderen etap nissan » 16 Mar 2014, 21:20

radyatör kapağı konusunda verdiğiniz bilgiler yanlış termostat la karıştırıyorsunuz.Kapak basınca duyarlıdır sıcaklığa değil

G.GÖNÜLTAŞ
ANTALYA

Kullanıcı avatarı
c.canky
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 4
Kayıt: 15 Mar 2014, 22:14
Otomobil: Maxima
Meslek: öğrenci

Re: Nissan Maxima (TEKNİK BİLGİ,SORUN,ÇÖZÜM VS)

Mesajgönderen c.canky » 17 Mar 2014, 10:55

etap nissan yazdı:radyatör kapağı konusunda verdiğiniz bilgiler yanlış termostat la karıştırıyorsunuz.Kapak basınca duyarlıdır sıcaklığa değil


diğer konuda bu yanlışı düzelteli baya olmuştu , gözden kaçmış düzeltiyorum.


Kullanıcı avatarı
karaduman205
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 3
Kayıt: 30 Haz 2013, 14:02
Otomobil: Micra
Meslek: kamu

Re: Nissan Maxima (TEKNİK BİLGİ,SORUN,ÇÖZÜM VS)

Mesajgönderen karaduman205 » 18 Kas 2017, 19:01

Elinize saglik


Kullanıcı avatarı
Ali şefik
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 2
Kayıt: 14 Ara 2017, 00:19
Otomobil: Maxima
Meslek: Oto tamir

Re: Nissan Maxima (TEKNİK BİLGİ,SORUN,ÇÖZÜM VS)

Mesajgönderen Ali şefik » 14 Ara 2017, 00:35

Maxima a32 otamatik su an yakıt ne yakmalı benzin ve lpg


Kullanıcı avatarı
hurkanmaxima
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 1
Kayıt: 20 Ağu 2020, 13:04
Otomobil: Diğer
Meslek: ŞOFÖR

Re: Nissan Maxima (TEKNİK BİLGİ,SORUN,ÇÖZÜM VS)

Mesajgönderen hurkanmaxima » 20 Ağu 2020, 13:41

Merhaba yetkili servis dışında bildiğiniz maxima ustası varmı istanbulda



“Nissan Maxima Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


 

 

oto anahtarı